De Sport van de Week – HIIT

Geplaatst op 26 June 2017

H.I.I.T is een trainingsvorm waarbij je kort en intensief traint. Je wisselt steeds cardio en kracht af, waardoor je in een korte tijd maximaal kunt trainen en echt helemaal tot het gaatje kunt gaan. H.I.I.T. bevordert je conditie, glucose metabolisme en verbetert de vetverbranding. Doordat de trainingen H.I.I.T. steeds anders zijn, krijgen je spieren steeds een nieuwe prikkel waardoor je continu jezelf en je spieren blijft uitdagen in kracht en uithoudingsvermogen. De trainingen blijven een uitdaging omdat elke workout de nadruk legt op andere mentale en fysieke aspecten: kracht en spieruithoudingsvermogen, cardio en core, kracht en explosiviteit; alles is mogelijk! Plus, de variaties in materialen is eindeloos, van eigen lichaamsgewicht, dynabands tot kettlebells en partneroefeningen.

Wist je dat:

  • In 20-30 minuten H.I.I.T. je meer calorieën verbrand dan bij een uur bodyfit?
  • I.I.T. ook goed is voor de opbouw van duurvermogen (en dus ook duursporters zoals roeiers, fietsers en hardlopers veel baat bij H.I.I.T. kunnen hebben)?
  • Je altijd goed moet eten en drinken na een training, zodat je spieren kunnen herstellen?
  • Je H.I.I.T. niet vaker dan 3x in de week mag doen, omdat je spieren anders niet voldoende kunnen herstellen?
  • Je H.I.I.T. ook kunt doen als beginner, door oefeningen aan te passen en de intensiteit rustig op te bouwen?

Ik hoop je in één van de H.I.I.T. lessen te zien; WARRIOR MODE ON!

Terug naar overzicht