HIIT

Groepsles HIIT

H.I.I.T. staat voor High Intensity Interval Training. H.I.I.T. is een trainingsvorm waarin je kort en intensief traint, afgewisseld door korte rustmomenten. H.I.I.T. bevordert conditie, glucose metabolisme en het verbetert de vetverbranding.

Elke workout legt de nadruk op andere, zowel mentale als fysieke, aspecten. De ene training legt de nadruk op kracht en spieruithoudingsvermogen, terwijl de ander zich focust op cardio en core en een volgende bijvoorbeeld weer op kracht en explosiviteit. In de trainingen maken we gebruik van eigen lichaamsgewicht, dynabands, kettlebells, circuits en soms doen we partneroefeningen.

Voordeel van alle trainingen is dat je op je eigen niveau kunt trainen, bovendien is ritmegevoel geen vereiste, alles gaat op je eigen tempo.

Groepsles HIIT light

In deze les wordt er rekening gehouden met de beginnende sporter. Wanneer de stap naar een HIIT les te groot en uitdagend voor jou is, is deze les waarschijnlijk een goede oplossing. Waarin je in de HIIT lessen tot het uiterste wordt uitgedaagd en op zoek gaat naar je eigen fysieke en mentale grenzen, gaat het er in de HIIT light les milder aan toe. In de HIIT light les zullen de oefeningen voornamelijk met eigen lichaamsgewicht zijn, zowel conditioneel als kracht zal aan bod komen. Er zal extra aandacht zijn voor techniek en uitvoering van de oefeningen.

Groepsles HIIT circuit

H.I.I.T. Circuit staat voor High Intensity Interval Circuit, waarbij je niet alleen gebruik maakt van je eigen lichaamsgewicht, maar ook van attributen zoals barren, medicine balls en kettlebells. In het circuit wordt soms gebruik gemaakt van oefeningen uit de krachtsport, powerlifting en crossfit. In het circuit worden krachtoefeningen afgewisseld met cardio-oefeningen.

Het voordeel van H.I.I.T. Circuit is dat je kort en intensief traint, waardoor je conditie bevorderd wordt. Ook verbetert het je metabolisme en je vetverbranding. Bovendien is er elke maand een nieuw circuit, waardoor je lichaam elke maand een nieuwe prikkel krijgt en je kracht en cardio sneller en effectiever op kunt bouwen. Daarnaast is een groot voordeel dat je elke oefening op je eigen niveau kunt doen en ritmegevoel is niet nodig. Een handdoek is verplicht!

Locaties

  • Sportcentrum
    Blauwborgje 16
    9747 AC Groningen
    0503638063
Terug naar sporten

Healthy Ageing

ACLO understands the importance of Healthy Ageing and has therefore established a Healthy Ageing committee (Healthcie) in 2014-2015.

Energie vergelijken

Energie vergelijken

Bespaar gemakkelijk en snel vele honderden euro's op uw energierekening via Gaslicht.com. De 100% onafhankelijke energievergelijker van Nederland.