Powerliften

Powerliften is de sport waarbij het doel is om het zwaarste gewicht te verplaatsen op de oefeningen squat, bench press en deadlift. De belangrijkste elementen hierbij zijn de spierkracht van de lifter en de efficiëntie van de uitvoering, het doel is dus zeker niet dómme kracht. Naast spiergroei en technische vaardigheid zijn voldoende goede voeding en voldoende rust heel belangrijk voor een Powerlifter, om optimaal te ontwikkelen en te presteren.

Powercheck (krachtsport intro)

Bij de powercheck wordt gekeken of jij in staat bent om veilig zonder begeleiding te trainen in het ACLO Powerstation. Deze check is nodig omdat de manier van trainen waar het Powerstation voor ingericht een bepaalde mate van vaardigheid vraagt om veilig en blessurevrij te kunnen trainen.

De check gaat als volgt: je haalt een tijdelijke toegangskaart bij de balie van ACLO Station, je gaat het Powerstation in en kleedt je om als je je sportkleding nog niet aan hebt. Dan meld je je bij de supervisor van het Powerstation. De supervisor vertelt je vanaf dan wat je moet doen. De supervisor laat je een squat, een bench press en een deadlift uitvoeren en zal daarbij jouw vaardigheid daarin kritisch beoordelen. Daarna vertelt de supervisor je of je je Poweraantekening krijgt of dat je je vaardigheid nog meer moet ontwikkelen.

Tips:

  • Zorg dat je van te voren weet wat de Squat, de Bench press en de Deadlift zijn.
  • Zorg dat je bedekte schenen hebt, voor bij de deadlift. Dit kan een lange broek zijn, een legging of gewoon hoge sokken.
  • Doe geen broek aan die te los om de benen hangt, dit hindert bij de Deadlift
  • Doe geen schoenen aan die een dempend effect hebben, zoals bijvoorbeeld hardloopschoenen dat hebben. Hoe harder en platter de zool, hoe beter. Dit is nodig omdat je een stabiele houding moet hebben voor de drie oefeningen die je moet uitvoeren

Powercursus (krachtsport)

Tijdens de Power cursus kun je je techniek bij de oefeningen squat, bench press en deadlift verbeteren met als doel de Power-aantekening verkrijgen. Je zal twee weken lang anderhalf uur hiermee bezig zijn onder begeleiding van een ervaren Powerlifter van Northside Barbell. Aan het einde zal gekeken worden of je klaar bent om veilig zelfstandig te trainen in het Power Station.

Voor meer informatie, kijk bij Fitness en Krachtsport!

G.S.K.V. Northside Barbell

Northside Barbell is de studenten krachtsport vereniging van Groningen. Ben je geïnteresseerd in krachtsport in het algemeen of Powerliften of Weightliften in het bijzonder, dan is Northside de vereniging voor jou. Train samen andere enthousiaste krachtsporters, leer van elkaar, maak gebruik van de beschikbare coaching, train met de beste uitrusting en vermaak je op onze borrels en andere sociale activiteiten.

Geïnteresseerd in G.S.K.V. Northside Barbell? Kijk ook op de website van G.S.K.V Northside Barbell.

 

Terug naar sporten

Healthy Ageing

ACLO understands the importance of Healthy Ageing and has therefore established a Healthy Ageing committee (Healthcie) in 2014-2015.

Energie vergelijken

Energie vergelijken

Bespaar gemakkelijk en snel vele honderden euro's op uw energierekening via Gaslicht.com. De 100% onafhankelijke energievergelijker van Nederland.