Terug naar overzicht

Sport van de Week: Circuittraining

*Piep* het kenmerkende piepje van circuittraining gaat af en de groep verschuift naar de volgende intensieve oefening. Circuittraining is een vorm van conditietraining in circuitvorm. Het begint altijd met een gezamenlijke warming up waarna je een rondje doet van verschillende oefeningen. De oefeningen zijn uitgezet om je fysieke capaciteit te testen en te verbeteren. Iedereen doet twee rondjes van 20 oefeningen. Het doel van circuittraining is het trainen van het hele lichaam en daarbij het werken aan de algemene conditie. Tussen oefeningen door wordt namelijk nauwelijks rust gehouden. Tijdens de training worden buik, armen, benen en rug afwisselend getraind. De training wordt ondersteund door muziek en een docent die ervoor zorgt dat de oefeningen goed uit worden gevoerd.

Wist je dat

  • Je circuittraining zo moeilijk kunt maken als je zelf wilt? Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om minder herhalingen te doen van de oefening, of om minder zwaar gewicht te gebruiken!
  • Je met circuittraining meer dan 600 kcal per uur verbrandt?
  • Circuittraining dagelijks op de ACLO gegeven wordt en daarnaast nu ook vier keer per week in ACLO Station?

Healthy Ageing

ACLO erkent het belang van Healthy Ageing en heeft daarom de Healthy Ageing commissie (Healthcie) opgericht.

Energie vergelijken

Energie vergelijken

Bespaar gemakkelijk en snel vele honderden euro's op uw energierekening via Gaslicht.com. De 100% onafhankelijke energievergelijker van Nederland.