Terug naar overzicht

Sport van de week HIIT

Nieuw bij de ACLO! Sport van de Week, vanaf nu wordt er elke week een sport in het zonnetje gezet. Dit doen we door middel van foto’s, filmpjes, informatie en interessante weetjes. De Sport van deze Week is:

HIIT!

H.I.I.T. staat voor High Intensity Interval Training. H.I.I.T. is een trainingsvorm waarin je kort en intensief traint, afgewisseld door korte rustmomenten. H.I.I.T. bevordert conditie, glucose metabolisme en het verbetert de vetverbranding.

Elke workout legt de nadruk op andere, zowel mentale als fysieke, aspecten. De ene training legt de nadruk op kracht en spieruithoudingsvermogen, terwijl de ander zich focust op cardio en core en een volgende bijvoorbeeld weer op kracht en explosiviteit. In de trainingen maken we gebruik van eigen lichaamsgewicht, dynabands, kettlebells, circuits en soms doen we partneroefeningen.

Voordeel van alle trainingen is dat je op je eigen niveau kunt trainen, bovendien is ritmegevoel geen vereiste, alles gaat op je eigen tempo.

De ACLO bied H.I.I.T. aan in de vorm van een algemeen uur. Hiervoor hoef je je niet in te schrijven dus kom een keer langs om het uit te proberen!

Wist je dat?

  • Onderzoeken tonen aan dat je tijdens een HIIT 50% meer energie verbruikt dan als je traint op een lagere intensiteit
  • HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Een workout aan een stevig tempo waarbij je periodes van inspanningen afwisselt met rustperiodes.
  • Met een HIIT training kun je 50% meer energie verbruiken dan bij een normale training.

Aanbod

Dag Algemeen uur
Maandag 17.30-18.15
Maandag 18.15-19.00
Dinsdag 14.15-15.00
Donderdag 19.00-20.00

Healthy Ageing

ACLO understands the importance of Healthy Ageing and has therefore established a Healthy Ageing committee (Healthcie) in 2014-2015.

Energie vergelijken

Energie vergelijken

Bespaar gemakkelijk en snel vele honderden euro's op uw energierekening via Gaslicht.com. De 100% onafhankelijke energievergelijker van Nederland.